ליקויים – ליקויי בניה במבנים יבילים

רבים, בוחרים לעבור לשיטת הבניה הקלה, משום מהירות הבניה, ובעיקר בשל העלות הנמוכה משמעותית משיטות בניה אחרות. אך כדי ליהנות מהמבנה לאורך זמן, כדאי לבצע בטרם רכישתו בדיקת ליקויי בניה אשר תגלה ליקויים, אם ישנם, במבנה והדרושים תיקון.

איך  רוכשים מבנה יביל יד שניה בלי לעשות טעויות?

ליקויים

אם  יש  ברשותכם שטח פרטי,  וקיבלתם החלטה שלא לעבור את התהליך הארוך של בנית בית פרטי, בשל ההוצאות הגבוהות, ובעיקר משום משך הזמן שלוקח לסיים בית פרטי בשיטת הבניה הרגילה, הרי האופציה של הצבת מבנה יביל בשטח, כבית עשויה להיות טובה.

מבנה יביל, יש לרכוש מחברה מקצועית, אך לא חייבים לרכוש מבנה חדש דווקא, ניתן לרכוש מבנה יביל יד שניה, במצב תחזוקה טוב. יחד עם זאת, לא תמיד ניתן לזהות באופן מלא ליקויים ופגמים במבנה ולכן רצוי להזמין חוות דעת ליקויי בניה ממהנדס מומחה אשר יאתר ליקויים נסתרים .

ישנם מבנים יבילים מושקעים, הנבנים בשיטת הבניה הקלה, אך לא תמיד החברה הינה מקצועית מספיק וחלק מהמבנים אינם מתאימים לתקנים הנדרשים בחוק. ולכן, גם כאשר מוצע לכם מבנה יביל במחיר אטרקטיבי, לא כדאי למהר ולרכוש, אם אינכם מכירים את המוכר, את החברה ואין אחריות על המבנה.

האם כדאי מבחינה כלכלית לשפץ מבנה יביל?

לפני שעומדים למכור מבנה יביל, לעתים יש צורך לבצע שיפוצים במבנה ולתקן ליקויים שונים כדי להעלות את ערכו. כאשר מדובר במבנה ציבורי, לעתים עדיף לקבל חוות דעת ממהנדס מומחה ליקויי בניה אשר יוכל לתת הערכה מלאה של כל התיקונים שיש לבצע, כדי שהמבנה יהיה מותאם לצרכיו והמחיר שניתן לקבל עליו יהיה גבוה יותר.

עלות השיפוץ צריכה להיות פרופורציונלית לעלות המבנה. עם זאת, ישנם ליקויים שבמידה ולא מזהים אותם בזמן, עלולים להתפתח לכדי נזק ארוך טווח ומשמעותי  שיפגע במבנה כולו, ויוריד את ערכו, ולכן השיקול צריך להיות מושכל.

ישנן חברות המבצעות שיפוצים קוסמטיים של מבנים יבילים, ומתקנות ליקויים בולטים , שיפוצים אשר גורמים למבנה להחזות מבחינה חיצונית בלבד , כתקין לחלוטין לען בלתי מקצועית. לכן יש לרכוש מבנים יבילים ומבנים בשיטת הבניה הקלה, רק מאת חברה  מקצועית ומנוסה, אשר ניתן לסמוך על השירות שהיא נותנת ועל איכות מוצריה, ולקבל אחריות על תקינות המבנה.

התקשר אלינו:

054-5987144

צור איתנו קשר:

golanjonathan@gmail.com

כתובת המשרד:

רח' י.ד. ברקוביץ' 4, תל-אביב

דילוג לתוכן